image
Currently visiting:
Drome.nl :: Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Drome Algemeen
 Algemeen
 Generaliseren communicatie etc.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

St@lin
New Member

5 Posts

Posted - 20-05-2003 :  09:46:53  Show Profile
Ik ben nou al op een paar lans geweest en het is me altijd goed bevallen. Maar op iedere lan weer zie ik toch dat er iets mist. NAmelijk dat gezamenlijke.

Neem nou mirc. Weet je hoe leuk het is als je 1000 man op je irc lan server kunt krijgen. Weet je hoe goed de communicatie daarmee zou verlopen. Vorig jaar stond er een download link enzo op de webby jah dat klopt. Maar je moet mensen pushen imo. Gewoon pushen om mirc te installleren etc. Dat werkt tenminste lekker enzo.

Verder heb je dan ook nog eens Direct Connect. Vorige jaar op de drome waren er enkele bezig met FTP andere met IRC downloads. Andere met edonkey en weer andere met de windows share functie. Kortom. Heel leuk maar nog altijd oneverzichtelijk. Zou je niet net als met irc goed kunnen pushen. Want op de vorige lan (OCC) waar ik was hadden ze ook DC++ maar kregen het gewoon niet aan de man.

Als je nou eens voor beide programmas de settings allemaal goed zet en dan vervolgens een zipje maakt. Zelf de grootste aap kan daarmee nog overweg. Vervolgens nog een kleine uitleg daarbij over een aantal punten en het is helemaal compleet.

Dat was het dan

Rol
Drome Crew

877 Posts

Posted - 20-05-2003 :  10:08:34  Show Profile
Je kunt mensen niet pushen om ergens gebruik van te maken. Aangezien iedereen hier vrij in is. En mensen kiezen de weg die ze zelf willen. Maar er zal dit jaar weer een goede irc server aanwezig zijn. En er zal ook vast wel een goede DC aanwezig zijn waar naar mijn eigen ervaring veel gebruik van gemaakt word op de afgelopen lans van dit jaar waar ik geweest ben.

Drome Servicedesk Leader
Go to Top of Page

Mrkuiken
Drome no0b

87 Posts

Posted - 20-05-2003 :  10:12:48  Show Profile

Ik weet niet of je het weet maar Drome 9 werd all veel mirc gebruikt, en tegenwoordig word overal irc op lans gebruikt standaard of op de bigscreen weergegeven, dit komt omdat mensen dan beter contact met elkaar kunnen krijgen. inverband met Games kunnen ze elkaar eenvouwdig vinden.
Een voorstander van DC ben ik absoluut niet, alle ftps kunnen wel gelinkt worden in mirc.
en mischien maakt ik en de crew waarmee ik weer ga ook weer een intranet ftp site,
dat we vroig jaar namens [Outlaws] gemaakt hebben.
werd goed gebruikt.
dit jaar denk ik dat we een bettere versie kunnen maken en mischien ook wel een soort game sectie om eenvoudig via de site automatisch in de server van het gewenste game te komen.
maaar ook een upload zodat je zelf servers toe kunt voegen.
Go to Top of Page

Arfman
Drome Founder

1876 Posts

Posted - 20-05-2003 :  10:35:04  Show Profile
[offtopic]
Ik gebruik veel liever DC dan FTP. DC biedt je de mogelijkheid om te zoeken, snelle doenloads, downloads van meerdere mensen tegelijk, enzovoort. Bovendien belast het je netwerk minder, want anders lopen mensen constant te scannen met SuperScan op poort 21.
[/offtopic]

Verder werd inderdaad op Drome 9 al heel veel e\gebruik van mIRC gemaakt. Het sterke punt van Drome LANs was (en is) juist altijd dat er zo'n saamhorigheidsgevoel is, ondanks de grootte slagen we er altijd toch in om de gezelligheid te behouden (althans, dat hoor ik altijd van onze bezoekers).

Drome Competition Organiser.
Go to Top of Page

St@lin
New Member

5 Posts

Posted - 20-05-2003 :  10:37:24  Show Profile
Ok, niet pushen dan. Maar wel beter aansporen en het toegankelijker maken dmv. Faqs.

Veel mensen op irc? Lol het record vorig jaar stond op 200 mannekes ofzo in #drome. Totaal op de server iets van 250~350. Das nauwelijk 1/4 van het aantal bezoekers.

DC++ werkt, MITS iedereen het heeft, echt vele malen beter op een lan. Ik bedoel. Een search functie, iets wat ftp's natuurlijk niet hebben. En verder gewoon de eenvoud. Tuurlijk zul je ftp servers houden die dedicated zijn.

Ik zou gewoon proberen om de boel flink te generaliseren. Dit omdat dat de kwaliteit goed verbeterd (niet dat deze niet al zeer goed is). Stel je nou toch eens voor. 1800 man op Dc++ allemaal met 40 gig share ofzo. Have fun
Go to Top of Page

Chain
Drome junior

171 Posts

Posted - 20-05-2003 :  10:40:06  Show Profile
Ik heb al een tijdje een werkend java-progje dat uit een database (of een textfile) IP-adressen plukt en dedicated bij die servers controleert of ze online zijn. Als ik tijd heb voor Drome ben ik van plan hier een werkbare web-interface voor te maken en mijn P200je mee te nemen om de boel te draaien. Iedereen kan dan servers aanmelden met meta-info waarna mijn programma blijft checken of die servers de moeite van het bekijken waard zijn. Vervolgens start je een FTP-client (nee, IE is GEEN fatsoenlijke FTP-client) en kan het downloaden beginnen. Als er mensen zijn die mee willen werken hieraan of al iets veel beters hebben (dan is het namelijk redelijk nutteloos als ik hieraan verder werk), mail me dan maar even op [email protected].
Go to Top of Page

Mrkuiken
Drome no0b

87 Posts

Posted - 20-05-2003 :  10:57:06  Show Profile
Yup ik denk dat wij daar ook mee bezig gaan net zo als vorig jaar.

DC het werkt wel fijn maar wat ik er van heb gezien (vooral tijdens campzone) dat het toch aardig het netwerk belast. Zelfde wat dus HLSW doet.
ik kan het mis hebben hoor.
dus maar als het niet het net werk belast dan is het een goed idee DC te gebruiken
Go to Top of Page

Arfman
Drome Founder

1876 Posts

Posted - 20-05-2003 :  11:21:40  Show Profile
Ik zou voor downloads sowieso DC++ gebruiken, we zullen zorgen voor een DC hub waarop jullie je shareware/demo's/patches kunnen aanbieden

Verder kunnen we hooguit zeggen tegen mensen 'installeer mIRC en connect naar irc.drome.lan', we kunnen (en willen) mensen niets verplichten.

Drome Competition Organiser.
Go to Top of Page

Rol
Drome Crew

877 Posts

Posted - 20-05-2003 :  11:23:35  Show Profile
DC belast het netwerk niet zo erg als ftp servers aangezien het namelijk veel meer verspreid plaats vind en daarnaast als er 1 dc hub is waar iedereen op connect dan hoeven er ook geen portscans uitgevoerd te worden die veel overlast veroorzaken op het netwerk. En hoeft men ook niet ftp na ftp af te struinen om een shareware programma/spel te vinden. En dit scheelt ook gelijk weer in de belasting daarnaast zijn dan ook gelijk alle andere ftp's overbodig geworden op een game patches server van ons na.

En wat betreft irc als men geen zin heeft om te communiceren waarom zal men dan toch op irc gaan zitten. Bedoel we hebben wel 2000 bezoekers maar oook niet al die bezoekers komen op dit moment op irc in #drome dus waarom wel op de lan zelf. Als ze daar geen zin in hebben dan kun je daar nix aan doen. En het zal echt niet liggen aan hun technische kennis ervan dit zal hoogstens eens een keer gaan om 100 ppl en die vragen het wel na bij andere persoontjes.

Drome Servicedesk Leader
Go to Top of Page

Tha-Humsie
Drome Crew

486 Posts

Posted - 20-05-2003 :  11:33:56  Show Profile
Ik Loop erg achter geloof ik, maar wat is DC (Direct Connect).

zit ik goed op deze sites?

http://dcplusplus.sourceforge.net/

http://www.neo-modus.com/

Drome MultiMedia
Go to Top of Page

St@lin
New Member

5 Posts

Posted - 20-05-2003 :  12:02:45  Show Profile
Jup
Go to Top of Page

woekele
Drome regular

335 Posts

Posted - 20-05-2003 :  20:30:31  Show Profile
Haha, die gast heet Stalin en is voor het opdringen van bepaalde manieren van leven en is heel erg voor samenwerken/saamhorigheid... TOEVAL???

http://urbanterror.snt.utwente.nl
Go to Top of Page

*PiPi*
New Member

23 Posts

Posted - 28-05-2003 :  15:13:23  Show Profile
DC is inderdaad erg sterk in opkomst; waar vorig jaar nog erg veel FTP gebruikt werd, zie je de leechers eerst overstappen naar DC en nu veel meer mensen.
Aangezien FTP ook wel voordelen heeft; bijvoorbeeld het is veel toegankelijker voor mensen die net gaan LANnen. Afgelopen weekend op X-Life hadden we onze Game-Updates op een FTP staan en werd de rest via een DC-Hub gedaan. Game-Updates zijn vergeleken bij films relatief klein ;-)

Verder over IRC; of je nu mIRC gebruikt of een ander IRC-proggie; voor beginners is het inderdaad moeilijk. Beste kun je denk ik hulp vragen bij de crew (heb van het weekend ook mensen geholpen). Maar ik denk dat qua organisatie de beste oplossing is een IRC-applet via Intranet te gebruiken. Dat lijkt op een chatbox, maar je connect naar een IRC-server i.p.v. naar een andere chatbox. Dat is laagdrempeliger en je hoeft er geen programma voor te installeren, hooguit een plugin en dat gaat nog automatisch ook.
Via onze website (X-Life) kun je straks ook connecten met IRC. Wel zo gezellig!

X-Life LANGaming :: www.x-life.com
Go to Top of Page

woekele
Drome regular

335 Posts

Posted - 29-05-2003 :  19:36:38  Show Profile
Ja, maar met zon webplugin heb je weer geen functionaliteit, maargoed :D

Go to Top of Page

Tha-Humsie
Drome Crew

486 Posts

Posted - 29-05-2003 :  20:09:48  Show Profile
Maar goed, dat hoeven de mensen, die geen client geinstalleerd hebben, ook niet te hebben.

willen ze dat wel, moeten ze maar een client gaan installeren.

Drome MultiMedia
Go to Top of Page

woekele
Drome regular

335 Posts

Posted - 31-05-2003 :  12:19:56  Show Profile
Jaja, da's correct :D

Go to Top of Page

-=OMA=-thaBeerbuster
New Member

3 Posts

Posted - 02-06-2003 :  16:00:55  Show Profile
op netgamez werd bijna alleen maar DC gebruikt, vond het perfect werken! gewoon ergens op de lan-site de juiste instellingen neerzetten en leechen maar

Bierdrinkers united!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Drome.nl :: Forum © Drome Go To Top Of Page
Generated in 0,08 sec. Snitz Forums 2000