Author |
Topic  |
Dennis
New Member
12 Posts |
Posted - 08-12-2005 : 16:04:34
|
Waarom moeten ventilatoren op hardware zo veel lawaai maken?? die koeler van mijn grafische kaart en mijn moederbord maken veel te veel lawaai!! Ik erger mij daar helemaal kapot aan.
Wat kan ik hier aan doen en welke ervaringen hebben jullie hiermee?
Ik hoop dat mijn koeler binnenkort muisstil is |
|
-(DT_DataStorm)-
Drome junior
245 Posts |
Posted - 08-12-2005 : 16:08:55
|
probeer eens: - Watercooling. - heatpipes (geen bewegende delen, je hebt alleen flinke koelblokken nodig om de koeling te verwezenlijken. - een grotere maat ventilator op een lager toerental geeft ook minder herrie.
|
KASSA : Weer 2 cent.... |
 |
|
[DR]Supernova[NL]
Drome oldsko0l
 1385 Posts |
Posted - 08-12-2005 : 18:59:56
|
De standaardkoelers kunnen idd lawaaierig zijn. Probeer eens die van een merk, a la zalman |
Visit www.desertrabbits.com the [DR] site sometime ;) |
 |
|
BadGirl
Drome Crew
 102 Posts |
Posted - 09-12-2005 : 11:12:30
|
Of hij maakt lawaai omdat ie bijna kapot is... dat doet die van ons hier ook :( |
Drome RelaxArea Crew |
 |
|
nelis
Drome oldsko0l
 1098 Posts |
Posted - 10-12-2005 : 14:24:01
|
dan moet je met een schroevendraaier even door dat stikkertje heen prikken dan heeft bij mij wel even gewerkt (moest ik wel ieder half uur prikken). idd gewoon ff nieuwe kwaliteit fannetjes halen. |
>>>>>>> www.generation-x.nl www.nielsvankampen.nl <<<<<<< |
 |
|
BadGirl
Drome Crew
 102 Posts |
Posted - 11-12-2005 : 21:47:45
|
Ja maar waar kan je 5 x 5 cm fannetjes krijgen :S |
Drome RelaxArea Crew |
 |
|
-(DT_DataStorm)-
Drome junior
245 Posts |
Posted - 12-12-2005 : 01:00:07
|
die zitten wel eens op HDU koelers, je kan ze kopen of bestellen bij de betere elektro-zaken of bv conrad... |
KASSA : Weer 2 cent.... |
 |
|
nelis
Drome oldsko0l
 1098 Posts |
|
Wouster
Drome junior
178 Posts |
Posted - 15-12-2005 : 12:21:20
|
En als je je fan helemaal niet hoort, betekent dit meestal dat die stuk is. Daarom is het juist heel handig om een fan te hebben die veel herrie maakt, zo kun je goed horen wanneer deze stuk is en het helemaal niet meer doet!
Deze wijze tip van de dag kost ook 1 biertje! :P |
Drome 8: seat 204 Drome 12: seat 1556 Drome 13: seat 1912 |
 |
|
nelis
Drome oldsko0l
 1098 Posts |
Posted - 15-12-2005 : 16:22:28
|
quote: Originally posted by Wouster
En als je je fan helemaal niet hoort, betekent dit meestal dat die stuk is. Daarom is het juist heel handig om een fan te hebben die veel herrie maakt, zo kun je goed horen wanneer deze stuk is en het helemaal niet meer doet!
Deze wijze tip van de dag kost ook 1 biertje! :P
hoeveel had je er al op toen je dit poste? |
 |
|
[DR]Supernova[NL]
Drome oldsko0l
 1385 Posts |
Posted - 15-12-2005 : 22:08:07
|
met de erg goedkope prijzen bij legolan idd wel :P |
 |
|
NL-afragmachine
Drome junior
 170 Posts |
Posted - 16-12-2005 : 09:46:54
|
heb thuis nog wel een p-233 mmx voor je liggen met passieve koeling die hoor je niet en als je dan niks hoort dan hoor de voodoo 2 kaart al helemaal niet want daar zit ook geen koeling op. En als je dan niks hoort weet je dus dat je koeling niet stuk is want die hoef je in dit geval ook niet te horen er zit er immers geen op. Er kan dan wel weer iets anders kapot zijn zoals bijvoorbeeld je toetsenbord/muis, Maar die hoor je zoiezo al niet te horen. Dus om er zeker van te zijn dat ze kapot zullen zijn kan je, je toetsenbord en muis beter wel uitrusten met een koeling dan weet je dat als je de koeling van je muis of toetsenbord niet hoort dat of de muis of je toetsenbord koeling kapot is. Misschien ben ik het nu in dit forum wel helemaal met wouster eens dat een koeling die geluid maakt nog helemaal zo gek niet is. Het bied je in ieder geval een zekere zekerheid dat bij geluidsloosheid er iets mis is. |
.........Eet meer Freddi Fishsticks!.........
|
 |
|
NoepZor
Drome oldsko0l
 664 Posts |
Posted - 09-01-2006 : 17:20:02
|
Och als de fan lawaai maakt gewoon effe schoonmaken, en onder het stickertje wat olie spuiten. Dan loopt ie meestal weer effe voor een paar maand. Vervangen is uiteraard de beste optie. |
Drome 13 #1296 |
 |
|
Nose
New Member
34 Posts |
Posted - 12-01-2006 : 14:22:13
|
persoonlijk hou ik meer van water koelen.
Al heb ik al 2 keer een ati 9800 pro verneukt met het er af SLOPEN van de koeler. dus die laat ik mooi maar ff lawaai maken.
overgens is waterkoeling alleen stil als je hem pasief laat koelen of een kleine radiator erop zet. Bij 3x120mm fan op een black ice pro III is de herry er ook niet minder op geworden :)
maar pasivie waterkoeling is wel rete stil, en rete duur.
ik zou gewoon stikkertje door prikken...olie erbij doen en anders eventueel nieuwe fan erop.
@ wouster: anders zorg je gewoon (als je open kast hebt) dat je fan's met neon koop, als het lampje niet brand is dat ding stuk....scheeld je een bak met herrie (A) |
 |
|
NL-afragmachine
Drome junior
 170 Posts |
Posted - 12-01-2006 : 17:29:18
|
ik wil niet zeuren ofzo maar wie stopt er nu neon verlichting in zijn fan???? het is een computer geen honda civic :S |
.........Eet meer Freddi Fishsticks!.........
|
 |
|
[DR]Supernova[NL]
Drome oldsko0l
 1385 Posts |
Posted - 13-01-2006 : 00:23:39
|
ik heb ook verlichting in me pc hoor :) nooit gehoord van casemodding? |
 |
|
nelis
Drome oldsko0l
 1098 Posts |
Posted - 19-01-2006 : 14:55:08
|
ik zou geen led verlichting nemen maar gewoon een fan met een ronde ccfl ervoor (of erachter, wat je wilt ) deze geven veel meer licht. |
 |
|
Topic  |
|