Author |
Topic |
Xantip
Drome Crew
733 Posts |
Posted - 08-04-2003 : 18:06:48
|
Waar moeten die kosten betaald worden arfman? bij aankomst of ook op de rekening storten? ik denk dat dat toch wel de volgende vraag is van alle mensen ;) en ik vraag het me ook af :) Waarschijnlijk een punt voor op een vergadering of zo... |
Vrolijke bezoeker :D |
|
|
CyPleX
Drome junior
101 Posts |
Posted - 09-04-2003 : 16:49:22
|
quote: Originally posted by Arfman
Ja, je kunt een eigen server meenemen. Dit dien je in te geven bij het Commentaar veld bij je reservering. De kosten hiervoor zijn 5 �.
dit bedoel ik nou he ik vraag overal info en krijg niets terug of als antwoord ff wachten het komt om de site te staan maar nergens iets er over nu heb ik hem dus netjes aangemeld via het commentaarblok in de reserveringen maar heb nog steeds geen bericht er van in de kosten voor de reserveringen staat ook niets. dus het zal ook dit jaar wel weer een server naast de tafel worden. |
WWW.BEAM-ON.NL The site for laser beams |
|
|
[WM]Diode
Drome oldsko0l
545 Posts |
Posted - 09-04-2003 : 18:27:04
|
even voor Arfman: ik heb het nog niet over laten maken i.v.m de server, maar als ik in de plaats van 35,- �40,- over maak dan kan de server Mee ?
|
PROFESSOR HUBERT J. FARNSWORTH "Good News Everyone!" - = - Drome 13 plaats: 1295 |
|
|
Arfman
Drome Founder
1876 Posts |
Posted - 09-04-2003 : 19:42:40
|
Ja Diode |
Drome Competition Organiser. |
|
|
[WM]Diode
Drome oldsko0l
545 Posts |
Posted - 09-04-2003 : 23:10:16
|
ok Thanx :p |
PROFESSOR HUBERT J. FARNSWORTH "Good News Everyone!" - = - Drome 13 plaats: 1295 |
|
|
CyPleX
Drome junior
101 Posts |
Posted - 10-04-2003 : 18:46:39
|
nog ff iets he zou ik een goede game server mee mogen nemen met UT ? maar dan niet de 2003 versie. |
|
|
Arfman
Drome Founder
1876 Posts |
Posted - 10-04-2003 : 21:19:09
|
NAtuurlijk mag dat |
Drome Competition Organiser. |
|
|
Double-X
Drome Crew
88 Posts |
Posted - 10-04-2003 : 22:29:53
|
Hoe meer servers hoe meer vreugd |
Drome Customer Support Leader |
|
|
CyPleX
Drome junior
101 Posts |
Posted - 11-04-2003 : 17:59:59
|
oke dan maar zou je me meschien ff goed kunnen uitleggen hoe het nu zit met een server plaatsen in de server ruimte ? ik heb het er wel bij gezet in opmerkingen bij de reserveringen maar heb nog geen reactie er op gehad en kwa prijs zat er ook geen verschil in. dus ben nu benieuwt of hij wel of niet in de ruimte mag. |
|
|
Mikej0h
New Member
14 Posts |
Posted - 13-04-2003 : 22:46:48
|
quote: Originally posted by CyPleX
oke dan maar zou je me meschien ff goed kunnen uitleggen hoe het nu zit met een server plaatsen in de server ruimte ? ik heb het er wel bij gezet in opmerkingen bij de reserveringen maar heb nog geen reactie er op gehad en kwa prijs zat er ook geen verschil in. dus ben nu benieuwt of hij wel of niet in de ruimte mag.
Ik zal even in het kort uitleggen wat er ook in de FAQ staat.
Iedereen kan een server meenemen. Echter om deze in het serverhok van drome te plaatsen(welke vrijwel direct op de backbone staan aangesloten) moet een bedrag extra worden betaald van 5 Euro per server. Je dient bij de reservering in het commentaar veld te vermelden dat je een server meeneemt. Ook moet je dus 40 Euro in totaal overmaken ipv 35 Euro. Tijdens het DRoME evenement kan je dan je server plaatsen in het serverhok.
De server krijgt een 100mbit verbinding ter beschikking welke niet afgeknepen wordt. De server dient te kunnen werken zonder toetsenbord, muis en beeldscherm. Alleen voor noodsituaties(gecrashed oid) is evt. toegang mogelijk tot het server hok. De server dient dus op afstand te besturen te zijn. Denk hierbij aan vnc voor een windows bak, en ssh voor een linux bak(er zijn er nog veeeel veeeel veeel meer, maar dit zijn puur 2 applicaties die mogelijk zijn).
Ook moet de server algemeen nut hebben voor het evenement. Denk hieraan aan een gameserver(CounterStrike, Quake2/3, enz). Of FTP servers waar shareware, freeware, en dingen als drivers te downloaden kunnen zijn. |
|
|
Cerastes
Drome junior
161 Posts |
Posted - 14-04-2003 : 15:49:48
|
quote: Originally posted by CyPleX
nog ff iets he zou ik een goede game server mee mogen nemen met UT ? maar dan niet de 2003 versie.
Nix op tegen maar ik weet niet hoeveel lui nog UT spelen ... misschien even handig rond te vragen voor je et hele ding mee sjouwd |
Teh Battle Gorges For teh Win !!! ELS| Especially Likely Sloths
|
|
|
CyPleX
Drome junior
101 Posts |
Posted - 14-04-2003 : 15:56:47
|
ik had het geld al overgemaakt zonder de kosten van de server maar zou ik het als nog kunnen over maken ?dus die 5 euro ? en ik had nog een vraag zou ik bv ook 2x 100 mbit kunnen krijgen als ik er voor betaal ? of nog meer mbits ? |
|
|
Xantip
Drome Crew
733 Posts |
Posted - 14-04-2003 : 17:05:33
|
Cyplex waarom zou je meer dan 100mbit nodig zijn voor een gameserver of een server met drivers? Ik denk dat je gewoon zit te azen op een elite ftp server met veel warez, divx en mp3. En zoals gezegt zij die eigenlijk niet toegestaan in het serverhok... |
|
|
CyPleX
Drome junior
101 Posts |
Posted - 14-04-2003 : 18:18:07
|
nou ik heb ervaaring met de vorige keer toen had ik 100mbit maar dat was niet genoeg ik heb onder linux een ut server draaien waar uit je uit meerdere games kan kiezen dus er kunnen 2 tegelijk draaien dus 2x 16 spelers en voor de rest wou ik een kleine ftp met 2.1TB gebruiken wat dus 1 en de zelfde server is maar ik spreek nu alleen uit ervaaring 100 mbit is krap aan, het liefste had ik zelf 1000mbit maar dat is niet mogelijk had ik al begrepen. maar wat je zei op warez in de server ruimte laten we het daar maar niet over hebben want ik weet wie er vorig jaar in stond met een server en wat er op stond. Maar wat ik er op gooi zijn voornamelijk drivers, update's, freeware en veel gespeelde games (voor het geval dat mensen die zelf weer eens vergeten) |
|
|
Xantip
Drome Crew
733 Posts |
Posted - 14-04-2003 : 22:33:44
|
misschien lag het niet aan het netwerk maar aan jouw hardware... want game verkeer kost echt niet veel bandbreedte hoor. zon kerel draaide vorig jaar een stuk of wat games servers op 1 bak en de ping was prima en de server was verder ook snel. Ik denk dat zodra je een ftp over hetzelfde lijntje laat gaan het wel over is ja. |
|
|
Topic |
|